‘Bibliotheek-goeroe’ David Lankes spreekt in CulturA & Zo

Gepubliceerd op: 22 mei 2024 16:00

David Lankes is ‘Professor of Librarianship at the University of Texas’. Lankes geldt wereldwijd als baanbrekende denker op het gebied van bibliotheekvernieuwing. Hij pleit voor een bibliothecaris die actief de dialoog zoekt, een community librarian. Lankes ziet het als taak van de bibliotheek om de samenleving te veranderen.

David Lankes is vier weken in Nederland en hij komt naar Nootdorp op dinsdag 4 juni. Hij geeft een lezing en praat met het publiek.

Meer informatie en tickets via www.culturaenzo.nl

Het bezoek van David Lankes is een uitgelezen kans voor iedereen (van bibliotheekmedewerkers tot directeuren tot beleidsmedewerkers van gemeenten en iedereen die van lezen houdt) om inspiratie op te doen en kennis te maken met het denken over de ‘Community Library’. Na de lezing van David Lankes zal er door medewerkers van CulturA & Zo een presentatie worden gegeven over de visie en werkwijze van CulturA & Zo én is er de mogelijkheid om een rondleiding door het gebouw te volgen.

In de ochtend geeft David Lankes een lezing, daarna is er een lunch voor bezoekers. In de middag gaat het publiek in gesprek met Lankes hoe de community library een duurzame plek kan krijgen in een organisatie. Let op: Wil je de hele dag komen? Koop dan een ticket voor het ochtendprogramma en het middagprogramma.