Doe mee met Vakantielezen!

Gepubliceerd op: 18 juni 2024 12:59

Elk jaar bieden we in de zomervakantie Vakantielezen aan. Een leuk digitaal spel voor kinderen die net hebben leren lezen in groep 3 en 4 van de basisschool.

Deze zomer keert Fenna Ramos, bekend van het TV-programma Zappelin, terug met dit populaire leesprogramma om te zorgen dat kinderen graag willen blijven lezen in de vakantie!

Blijven lezen in de vakantie

Kinderen die net leren lezen, leren dat vaak in korte tijd al heel goed. In de zomervakantie gebeurt het vaak dat veel kinderen weinig tot niets meer lezen. Dan blijkt dat na deze periode de leesvaardigheid flink is teruggelopen. Naast dat lezen een leuk tijdverdrijf is in de vakantie, is het dus ook gewoon belangrijk om het actief te blijven doen. Met behulp van Vakantielezen houd je op een leuke en speelse manier hun leesniveau op peil.

Boeiende avonturen in bijzondere landen

Dit zomerleesprogramma van de Bibliotheek is speciaal voor beginnende lezers. Zij kunnen in de zomer op het YouTube-kanaal www.youtube.com/@vakantielezen het programma bekijken dat gepresenteerd wordt door Fenna. Hierin worden kinderen meegenomen in de boeiende avonturen van Lev en Saar, twee kinderen die mysterieuze pakketjes ontdekken die hen naar diverse landen voeren. Beleef hun spannende reis door Vakantielezen te volgen en krijg tips om leuke en spannende boeken te lezen in de zomer. Op www.vakantie-lezen.nl vind je leuke (digitale) leestips. Lees mee en krijg zo de puzzelstukjes voor in je juttersboekje. Kun jij deze zomer alle schatten vinden? Dan maak je ook nog kans op een prijs!

Speurtocht in de vestigingen

Gelijktijdig kunnen de kinderen de hele zomervakantie in de bibliotheek een speurtocht doen. Uiteindelijk verdienen ze een leuk miniboekje dat ook handig is mee te nemen op vakantie!

Meedoen met Vakantielezen?

Met Vakantielezen willen we samen het leesniveau van kinderen in de schoolvakantie op peil houden. Kijk voor alle tips en informatie op www.jeugdbibliotheek.nl/6-12-jaar/vakantielezen.html

Vakantielezen