Resultaat 1 - 10 (van 40)

Weergaveopties:

• Eerste 'afgestudeerde' Z-route! Bekijk details

17 oktober 2024

In de vestigingen van Pijnacker, Nootdorp en Bergschenhoek worden elke week taallessen verzorgd door medewerkers en vrijwilligers van het Taalhuis. Een onderdeel hiervan is het inburgeringsonderwijs voor de Z-route. Vorige week mochten we onze eerste cursist feliciteren met het behalen van haar certificaat.

• CulturA & Zo is jarig! Bekijk details

3 oktober 2024

Het is alweer 5 jaar geleden dat CulturA & Zo de deuren (her)opende van het cultuurhuis in de Dorpsstraat in Nootdorp. De opening werd verricht door voormalig burgemeester Francisca Ravestein en Hans Dorrestijn trad op in het vernieuwde theater. Het gebouw had een make-over gekregen en alle bibliotheekboeken kregen door het hele pand een plekje. De cultuurdocenten hielpen met het wennen aan deze prachtige omgeving en de bezoekers wisten de deur, en de rode loper, alweer gauw te vinden.

• SeniorWeb themamaand ‘Haal meer uit WhatsApp’ Bekijk details

25 september 2024

SeniorWeb Lansingerland werkt samen met de Bibliotheek Oostland om tijdens de SeniorWeb themamaand ‘Haal meer uit WhatsApp’ in oktober een reeks miniworkshops aan te bieden. Deze workshops zijn speciaal ontworpen voor senioren die hun kennis en vaardigheden in het gebruik van WhatsApp willen verbeteren.

• Lokale krachten worden gebundeld tijdens Week tegen eenzaamheid Bekijk details

24 september 2024

Het gevoel ‘erbij te horen’ en ‘ertoe te doen’ is voor ieder mens een basisbehoefte. Toch voelen veel mensen zich eenzaam. Van jong tot oud. Voorafgaand aan de Week tegen eenzaamheid, die dit jaar loopt van 26 september tot en met 2 oktober, valt er bij alle inwoners van de gemeente Pijnacker-Nootdorp een magazine over het thema eenzaamheid op mat

• Kinderboekenweek 2024; Lekker Eigenwijs! Bekijk details

12 september 2024

Van 2 tot en met 13 oktober vieren we de Kinderboekenweek met het thema 'Lekker Eigenwijs!'. Karakters met een geheel eigen willetje worden tijdens deze Kinderboekenweek speciaal in het zonnetje gezet. Ontdek de leukste boeken en vind jouw eigenwijze leesplekje in de Bibliotheek!

• Kom naar de expositie van de cursisten van ‘Lang Leve Kunst!’ Bekijk details

6 september 2024

In de vestiging Berkel en Rodenrijs kun je elke twee maanden een nieuwe expositie van een lokale kunstenaar of verzamelaar bewonderen. Deze keer is er geen individuele kunstenaar, maar een hele groep die samen exposeert. De groep bestaat uit senioren en ouderen die hebben deelgenomen aan de cursus ‘Lang leve kunst!’. De expositie werd op 31 augustus officieel geopend door wethouder Titia Cnossen van de gemeente Lansingerland.

• We willen graag jouw mening weten! Bekijk details

5 september 2024

Iedere dag doen we ons best om onze leden en bezoekers zo goed mogelijk van dienst te zijn. Om te weten of we op de goede weg zijn, horen we graag jouw mening! Vertel ons wat onze dienstverlening voor jou betekent, waar we kunnen verbeteren én hoe we jouw bibliotheekervaring zo aangenaam mogelijk kunnen maken.

• Feestelijke opening van het Digitaal Café in Ontmoet! Bekijk details

13 augustus 2024

SeniorWeb Lansingerland, de Bibliotheek Oostland en Welzijn Lansingerland hebben de handen ineengeslagen om een nieuwe ontmoetingsplek te creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in de digitale wereld. Met trots kondigen zij de opening aan van het Digitaal Café in Ontmoet! in Bergschenhoek.

• Op zoek naar een leuke activiteit in de zomer? Bekijk details

23 juli 2024

Ontdek de magie van Samenlezen deze zomer! Sluit je aan bij de Samenleesgroep in Pijnacker en ervaar de kracht van met elkaar lezen in een gezellige setting. Laat je tijdens de bijeenkomsten verrassen door verschillende teksten: korte verhalen en een fragment uit een roman of een gedicht. Ontmoet nieuwe mensen op een leuke manier, verbeter je Nederlands of geniet gewoon van boeiende gesprekken. Het is de perfecte mix van ontspanning, gezelligheid en verrijking. Je hoeft niets voor te bereiden en...

• De beste leestips voor de zomer! Bekijk details

19 juli 2024

Lees jij in de zomer ook graag boeken, maar kun je wel wat inspiratie gebruiken? Dan hebben we een paar goede tips voor je! Trek je terug op een rustig plekje of ga juist lekker buiten lezen in het park of op het strand en geniet van alle mooie verhalen!

Paginanavigatie